Dietetyczne gołąbki dukana

Chyba większość z nas chociaż raz w życiu była na diecie. Każdy chce wyglądać elegancko i zgubić kilka zbędnych kilogramów, dlatego też ograniczamy spożywanie tłuszczów, wprowadzamy zdrowe produkty warzywne, niesmażone mięso i potrawy gotowane. Jest to bardzo dobry pomysł, jeśli chce się utrzymać zgrabną sylwetkę oraz zdrowo żyć. W wielu przypadkach dieta jest wymogiem koniecznym ze względu na stan zdrowia. Nie jest to już tylko kwestia nienagannego wyglądu, ale przede wszystkim takiego odżywiania, jakie nie będzie szkodziło i prowadziło do pogorszenia stanu zdrowia ze względu na posiadane schorzenia.

Mimo wszystko chcemy jeść smacznie, aby mieć przyjemność z jedzenia. Kiedy ze swojego jadłospisu należy usunąć wiele produktów, które normalnie spożywa zdrowy człowiek, koniecznym staje się zastąpienie ich właściwym odpowiednikiem. W codziennych posiłkach muszą znaleźć się witaminy i składniki mineralne, jakich potrzebuje organizm we właściwych proporcjach. Przechodząc na dietę, najlepiej poradzić się specjalistów w tej kwestii, jakie składniki zastępować innymi i w jaki sposób dobierać produkty by dieta przynosiła pożądane efekty. Jednym z takich programów odchudzających oraz zdrowotnych jest dieta Dukana.

W ramach tejże diety powstało wiele ciekawych przepisów pozwalających jeść z głową, bez liczenia kalorii a jednocześnie smacznie i bez drastycznego głodzenia się. Oczywiście można z nich korzystać doraźnie, jednak specjaliści twierdzą, iż najlepszym wyjściem jest zastosowanie porad dietetycznych Dukana, jako całościowego programu, dającego najlepsze rezultaty. Gołąbki według tychże założeń dietetycznych nie powinny zawierać ryżu, ponieważ jest to dieta proteinowa a jak wiadomo zalicza się on do węglowodanów. Toteż zastępuje się go w przepisie na gołąbki warzywami.

Ich wybór to kwestia gustu można użyć różnych rodzajów papryki, cukinii, marchwi, cebuli oraz mięsa najlepiej drobiowego z indyka lub kurczaka. Farsz przygotowuje się podobnie jak na gołąbki wegetariańskie i zawija w liście z kapusty włoskiej. Przyprawiamy go dodatkami o wyrazistym smaku jak chilli, czosnek, oregano oraz oczywiście sól i pieprz. Nie jest to trudny przepis na gołąbki dla cukrzyków i odchudzających się tym bardziej, że kapusta włoska, nie wymaga tak długiej obróbki termicznej jak biała i ładnie prezentuje się na talerzu ze względu na swoje ciemno zielone liście.